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Prior to the installation, we strongly recommend doing the following:
To run the installation in normal mode, use one of the following:
Then proceed with the following steps:
Follow the installation wizard instructions. At any installation step before file copying process is started you can use the two buttons:
In order to check the version number, right-click on the Dr.Web icon in the notifications area and select About. In the next window, you will see the Dr.Web version number and all the modules versions as well.
When purchasing our anti-virus, you obtain a certificate indicating which product the license you have bought is applied to. So, you need to install the product indicated.
There are two ways to do it:
In this case, you need to download the latest anti-virus distribution file from our website and install it.
In default installation, all the anti-virus package components are automatically installed into C:\Program Files\DrWeb\ folder.
In custom installation, you can specify the list of components to be installed (e.g. you may choose not to install a firewall if you don’t need it), select installation folder and configure update server.
To have this error fixed, you need to download and install an update for Windows, and then restart anti-virus installation.
It is not allowed to install several anti-virus programs on one PC at a time — they will conflict with each other that may considerably slow down you PC or make it completely non-operational. If you have an anti-virus software already installed on your PC, but intend to install a new product from another vendor, then you need to remove the anti-virus program you have, prior to the installation.
If you wish to install another anti-virus program, you do it at your own risk, and become responsible for all the consequences because the consequences of such installation might be unpredictable including inability of your OS to boot as a result of two or more anti-viruses installed on your PC.
Quiere decir que la distribución no fue descargada completamente.
Una vez instalado el antivirus de cualquier productor Windows Defender (Protector de Windows) no se desactiva, sino cambia al modo pasivo. Esto se regula por el sistema Windows, ningún antivirus instalado (incluido Dr.Web) puede afectar al funcionamiento del Protector de Windows. Es un requerimiento obligatorio de Microsoft.
La instrucción para desactivar Windows Defender puede consultarse siguiendo el enlace. Si en caso de desactivación manual surge alguna dificultad, por favor, contacte con el servicio de soporte técnico.
Sustituya gratis nuestra clave de licencia para poder usar completamente Dr.Web Security Space.
! La clave de licencia del Antivirus Dr.Web sirve también para Dr.Web Security Space, pero los componentes que forman parte de Dr.Web Security Space, pero no están en el Antivirus Dr.Web, no funcionarán con la clave del Antivirus Dr.Web.
La lista de estos componentes:
Para sustituir, entre en la Cuenta personal Mi Dr.Web para el hogar (desde el programa o a través del sitio web) y en el área de la licencia válida de la sección Licencias — Activas haga clic sobre Cambiar gratis a Dr.Web Security Space.
Se le enviará un mensaje con el nuevo número de serie y el archivo de claves. Consúltelo.
! La sustitución gratuita de la clave es posible solo para las licencias activas (válidas) en el momento de sustitución de Antivirus Dr.Web o Antivirus Dr.Web + criptógrafo.
! Si dispone de la licencia aún no activada, simplemente regístrela y se le entregará enseguida la licencia de Dr.Web Security Space y no habrá que sustituirla.
! Una vez sustituida la licencia, su licencia antigua será bloqueada en 30 días.
Instale Dr.Web Security Space. Para realizarlo:
Descargue la distribución de Dr.Web Security Space. Para realizarlo, en el área de Su licencia en «Mi Dr.Web» haga clic sobre «Descargar».
Coloque el archivo de claves de licencia en la misma carpeta con el archivo de distribución Dr.Web Security Space.
Elimine el Antivirus Dr.Web para Windows, para realizarlo abra:
Localice en la lista de aplicaciones Dr.Web Anti-virus for Windows y haga clic sobre «Borrar».
Para transferir la configuracón de usuario de los componentes Dr.Web a Dr.Web Security Space, no desactive la casilla «Configuración de Dr.Web Anti-virus for Windows» en la ventana «Opciones guardadas».
Pulse el botón "Siguiente".
Introduzca el código del captcha de la imagen y pulse el botón "Borrar programa".
Espere que finalice el proceso de eliminación del Antivirus Dr.Web y sin falta reinicie el equipo.
Instale Dr.Web Security Space Para realizarlo, abra el archivo de distribución.
Conteste de forma afirmativa a la pregunta sobre la mejora de los permisos hasta los de administrador.
Si desea cambiar la lista de los componentes instalados, por ejemplo, añadir el Firewall que no se instala de forma predeterminada, haga clic sobre «Opciones de instalación».
Pulse el botón "Siguiente".
El archivo de claves de licencia se localizará de forma automática en caso de haber sido colocado en la misma carpeta con el archivo de distribución.
En caso contrario, haga clic sobre el borón «Explorar» e indique la ruta al archivo.
Haga clic sobre «Instalar» y espere la finalización de la instalación de Dr.Web en Dr.Web Security Space.
Una vez finalizada la instalación, reinicie el equipo.
Antes de empezar con la instalación de Dr.Web Security Space, consulte los requisitos al sistema (siguiendo el enlace, se puede consultar los requisitos al sistema para la versión 12.0). Así mismo, se recomienda:
La instalación de Dr.Web la debe realizar un usuario con permisos de administrador del equipo en cuestión.
Dr.Web no es compatible con los productos de protección proactiva de otros productores.
La instrucción de instalación en modo ordinario (tanto del archivo de instalación como del disco de la marca) puede consultarse en la documentación siguiendo el enlace.
Si en el equipo ya hay un antivirus producido por terceros, antes de instalar los productos Dr.Web el mismo debe ser desinstalado, porque el funcionamiento simultáneo de dos antivirus en un solo PC está prohibido, puede causar consecuencias imprevistas
Es actual en caso de usar los productos Dr.Web basados en firmas (es decir, todos excepto el producto Dr.Web KATANA que puede (y debe) ser usado junto con el antivirus de terceros).
No, porque Dr.Web KATANA es un antivirus no basado en firmas, debe funcionar en su PC junto con el producto basado en firmas de otro productor y asegurar la protección más eficaz.
The utility is not designed to be used as a main Dr.Web software uninstallation tool. Dr.Web Remover utility is a damaged Dr.Web version emergency removal tool. The anti-virus is recommended to be uninstalled with the standard Windows tools.
If the installed version of Dr.Web Anti-virus was damaged for some reasons and cannot be removed in a regular way — please use the Dr.Web Remover emergency removal utility. Run Dr.Web Remover, enter the code from the CAPTCHA (it is necessary in order to confirm that is the user, not application, who attempts to remove antivirus) and press Remove.
Like any other program, Dr.Web Anti-virus can be removed with standard operating system tools:
If you were unable to remove the anti-virus in such a way, please use a special Dr.Web Remover utility, which can be downloaded here.
Dr.Web Remover is intended to be used to delete the results of incorrect/damaged installations of Dr.Web for Windows. The supported versions are 4.33, 4.44, 5.0, 6.0, 7.0, and 8.0. The utility can also be used with the same versions of Dr.Web Enterprise Suite client software when standard removal tools are not available or do not work.
Se puede desinstalar Dr.Web con los medios estándar del sistema operativo, según los descrito en los apartados correspondientes de la documentación:
Si no se puede eliminar Dr.Web con los medios estándar de Windows, use la utilidad de eliminación emergente Dr.Web Remover que puede ser descargada en el enlace:
https://download.geo.drweb.com/pub/drweb/tools/drw_remover.exe.
Inicie el archivo descargado, introduzca el texto de la imagen (se requiere para desactivar la autoprotección Dr.Web) y haga clic sobre Eliminar. Una vez finalizado el proceso, hay que reiniciar el PC.
Si una vez usado Dr.Web Remover la eliminación no finaliza de forma correcta, por favor, redacte una solicitud al servicio de soporte técnico.
La utilidad Dr.Web Remover no sirve para ser usada como herramienta básica de desinstalación del software Dr.Web. La utilidad — es una herramienta para la eliminación emergente de la versión dañada de Dr.Web. Se recomienda eliminar el Antivirus con herramientas estándar de Windows.
Dr.Web Remover sirve para eliminar los resultados de las instalaciones incorrectas/dañadas del software Dr.Web para Windows de versiones 4.33 — 12.0 y la parte cliente de Dr.Web Enterprise Security Suite de las mismas versiones si la aplicación de los medios de eliminación estándar no está disponible o no funciona.
Haga clic sobre el icono del antivirus en la parte derecha inferior de la pantalla: seleccione el segundo punto del menú desde abajo — Actualización. Su estado ordinario – «No se requiere la actualización». Aquí está el botón para la actualización manual (Actualizar).
El código de error 12 aparece si en el Administrador de licencias Dr.Web como licencia actual está indicada una licencia ya expirada o bloqueada (por causa de renovación, fusión, cambio o división).
Realice las acciones siguientes:
El código de error 13 aparece si en el Administrador de licencias Dr.Web no hay ninguna licencia válida. Registre la nueva licencia Dr.Web.
Si su conexión a Internet fue organizada a través del servidor proxy, este código de error puede aparecer si en la configuración del antivirus no se indican las opciones del servidor proxy. Para corregirlo, haga clic con el botón derecho del ratón sobre el icono del agente antivirus Dr.Web en la parte inferior derecha de la pantalla y en el menú seleccione el candado (Modo de administrador) — piñón (Configuración) — General — Red — Usar el servidor proxy (indique las opciones proxy). Intente realizar la actualización.
Si la causa es otra, es posible que la conexión haya sido bloqueada por un Firewall tercero. En este caso, intente desactivar temporalmente el Firewall tercero, si el mismo está instalado, e intente realizar la actualización.
Si en este caso no se reanudan las actualizaciones — quiere decir que el acceso a los servidores de actualización Dr.Web fue bloqueado por un programa nocivo que penetró en su PC. Cree una solicitud por escrito al soporte (¡una llamada telefónica no ayuda!) y espere las instrucciones del especialista.
Causa: en la configuración del antivirus no se indican las opciones del servidor proxy o hay problemas de conexión a Internet.
Así mismo, puede actualizar la aplicación. Si no se actualiza, el acceso a los servidores puede ser bloqueado por un programa nocivo.
Envíe una solicitud por escrito al servicio de soporte técnico.
Causa: error al actualizar de forma automática hasta la nueva versión Dr.Web.
Descargue la distribución Dr.Web de la versión 12 y actualice el antivirus manualmente.
Causa: la licencia actual fue expirada o bloqueada (por causa de renovación, sustitución, división o fusión).
Causa: En el administrador de licencias Dr.Web no hay ninguna licencia válida.
Registre la nueva licencia en el administrador de licencias Dr.Web, o en el sitio web, o a través del widget de búsqueda — en la página principal del sitio web arriba haga clic sobre el icono lupa y en el menú desplegable haga clic sobre el botón verde con la lupa cerca de «registrar el número de serie».
Causa: archivo de claves dañado o archivo de claves inválido usado.
O envíe una solicitud por escrito al servicio de soporte técnico.
Causa: se usa la clave destinada para las pruebas del producto (no comercial), así mismo, el usuario tiene instalado un producto comercial.
Causa: El usuario recibió la demo para un equipo y luego intentó mover el archivo de claves Dr.Web al otro. Esto infringe los requisitos de uso de la demo.
Si necesita protección Dr.Web para otro equipo suyo, solicite la demo desde el equipo requerido.
Si en este equipo Vd. ya ha usado su derecho a la demo durante un año, — para que su equipo no permanezca sin protección Dr.Web, recomendamos adquirir la licencia Dr.Web.
Si Vd. está seguro de que el problema no tiene nada que ver con la licencia, envíe una solicitud por escrito al servicio al servicio de soporte técnico.
Causa: Intenta de reanudar el acceso a la versión demo en un periodo inferior a un año una vez expirada la validez de la demo anterior. Esto infringe los requisitos de uso de la demo.
Adquiera la licencia Dr.Web:
Causa: Superado el número de intentos de activación del número de serie
Active el número de serie a través del archivo de claves.
O envíe una solicitud por escrito al servicio de soporte técnico.
Causa: transferencia de la demo al otro PC. Esto infringe los requisitos de uso de la demo.
Si necesita protección Dr.Web para otro equipo suyo, solicite la demo desde el equipo requerido.
Si en este equipo Vd. ya ha usado su derecho a la demo durante un año, — para que su equipo no permanezca sin protección Dr.Web, recomendamos adquirir la licencia Dr.Web.
Causa: errores de la red, configuración errónea de las conexiones de red, opciones incorrectas del servidor proxy, peculiaridades de configuración de la conexión de red en la estación.
O envíe una solicitud por escrito al servicio de soporte técnico.
Causa: el cliente usa el SO Windows XP.
Como no hay soporte por parte de Microsoft, hay vulnerabilidades no corregidas en Windows XP y este SO cada vez es menos segura para las amenazas de Internet más recientes. No se entregan más. licencias demo para PCs con este SO. Para usar Dr.Web, es necesario actualizar hasta la versión más nueva de Windows o sustituir el sistema por macOS o Linux es necesario para seguridad informática.
Para escanear y desinfectar un PC de hogar con Windows XP, descargue la utilidad de desinfección gratuita Dr.Web CureIt!
Para la protección permanente del PC adquiera Dr.Web Security Space de versión 11.5 (soporta Windows XP).
¡IMPORTANTE! Para activar la licencia no indique el número de serie, sino el archivo de claves agent.key, recibido al registrar la licencia. Si el archivo fue perdido, vuelva a registrar la licencia para recibir un mensaje con archivos de clave a la dirección de registro.
Causa: el número de serie fue bloqueado por haber sido usado para la renovación.
Para activar el programa, use el nuevo número de serie, si lo hay.
El usuario puede:
Para realizar dos últimas acciones debe pulsar el botón Recordar más tarde.
Se puede establecer el reinicio automático durante las próximas 24 horas.
Así mismo, el usuario puede reiniciar el sistema sin ayuda. Por ejemplo, al seleccionar paso por paso Inicio → Finalizar trabajo o salir del sistema → Finalizar trabajo o reiniciar
! El cambio del modo de funcionamiento y el cambio de la cuenta no reinician el sistema ni la actualizan.
! Al hacer clic sobre el botón de apagar de la tableta o del portátil, se cambia al modo de suspensión Para aplicar los cambios, debe reiniciarlo de cualquier modo disponible, así mismo, al seleccionar la opción de reinicio en la notificación del antivirus.
Virus databases do indeed get larger with each update. But Dr.Web solutions use the most cutting-edge anti-virus database format so that as the virus databases get bigger, scan speed is not reduced.
Moreover, because the latest technologies are applied to Dr.Web solutions, the size of the virus databases can be reduced. This is because they exclude entries containing information about malicious programs that are automatically detected with the help of the newest technologies.
Doctor Web strives to release Dr.Web component updates, especially critical ones, as quickly as possible. After all, the reliability of the protection directly depends on the anti-virus’s ability to intercept and cure the latest threats and still operate error free. Experience shows that for each individual product, updates that require a reboot are being released no more than once or twice a month, the only exception to this being recently released program versions and those under active development.
First do the following:
If after trying the above, you are still experiencing difficulties, please contact the Doctor Web technical support service and describe in detail how your computer connects to the Internet (note: if a proxy server is involved, please specify whether authentication is required, and whether your browser or Dr.Web update module is configured to be used via the proxy server).
When an Internet connection is present, the anti-virus updates every 30 minutes by default (this is the most optimal setting).
When required, you can change this setting by doing the following: right-click on the Dr.Web icon located in the bottom-right corner of the system tray. Then, in the context menu, select Tools → Settings and go to the Updating tab.
Alternatively, you can update the anti-virus manually by right-clicking on the Dr.Web icon in the bottom-right corner of the system tray, and then selecting Updating in the context menu.
No, that’s not true. When you buy the anti-virus, you are paying not only for the program itself, but also for the right to get anti-virus database and module updates as well as the opportunity to contact the technical support service while your license is valid. Nobody will ever come after you for additional money! Proof of this can be found in the Dr.Web license agreement which you are invited to read before you install the anti-virus. Doctor Web assumes a number of obligations and guarantees the following:
‘Throughout the entire software usage period, the User is granted the right to receive through the Internet virus database updates as well as upgrades of the software modules as they are made available by the Rights Holder’.
The Dr.Web license agreement is a legal document that guarantees your rights as a consumer.
In the window that notifies users that a reboot is required, you can choose when you want the system rebooted. You can choose to do it now or postpone it until a time convenient for you.
Both are aimed at keeping the anti-virus current to protect a computer against any and all threats, including the latest ones. The difference is that when only the virus databases are updated, you don’t need to reboot the system, but when the anti-virus components are updated, rebooting may often be necessary. We strongly recommend that you act on Dr.Web reboot notifications related to component updates because out-of-sequence updating may lead to a weakening of protection.
Just one Dr.Web database entry can lead to the detection of tens, or hundreds, or sometimes even thousands of similar viruses.
Moreover, the presence of Origins Tracing™ and structural entropy analysis in the Dr.Web anti-virus makes it possible to detect malicious programs that are so new they have yet to undergo analysis in the Doctor Web anti-virus laboratory.
The smaller number of virus entries (compared to some other anti-virus programs) even makes it possible to detect unknown viruses (i.e., those not in the virus database) with a high degree of certainty. These are viruses that will be created on the basis of existing viruses.
How do users benefit from the small size of the virus database and the fewer number of entries in it?
Thus, the fundamental difference between the Dr.Web virus databases and the virus databases of other anti-virus programs is that with its fewer number of database entries, the Dr.Web database allows as many (or even more) viruses and malicious programs to be detected.
Hundreds of thousands of new viruses appear DAILY — and correspondingly, tens of thousands appear every hour. The overwhelming majority of them are modifications—brothers and sisters of existing viruses. Yes, the Dr.Web heuristic analyser and the Dr.Web behavioural analyser really do make it possible to detect with a high degree of probability that a file has been infected or is a Trojan itself. But “probably infected” does not mean “infected for sure”! This file will be declared a virus only after its virus signature has been added to the Dr.Web virus database.
But no anti-virus software vendor will ever guarantee you that today won’t be the day that somebody writes a brand new virus that can’t be detected by even the most perfect heuristic analyser.
As a rule, malicious programs reach their victims at the same time they reach the Doctor Web anti-virus laboratory for analysis, and in the case of the newest malicious programs (those not yet detected by any available mechanism), anti-virus analysts need time to develop and test a “cure”. Frequent updating makes it possible to minimise the time it takes for potential victims of criminal attacks to get hold of updates. Often ‘cures’ for malicious files are available, but have not yet been downloaded.
Unlike its competitors, Doctor Web’s principled position is to release updates as frequently as possible so as to minimise the time period during which new threats can pose a danger.
That is why the anti-virus databases need to be updated every time the computer is connected to the Internet or as frequently as possible if the connection is continuous.
Rebooting is needed so that the updated Dr.Web drivers work properly with the operating system. Our competitors’ anti-virus solutions are updated in the same manner.
La empresa Doctor Web supervisa la aparición de las nuevas amenazas y añade de forma oportuna la protección contra las mismas en sus productos, a través de actualizaciones. Muchos tipos de software intentan implementarse en el sistema operativo a nivel más “bajo” posible — a nivel de controladores y carga temprana, para impedir que los medios de protección, así mismo, los antivirus, los detecten. Para eliminar estas amenazas, los controladores de intercepción Dr.Web se instalan a nivel más bajo que los controladores SO, al impedir cualquier intento de penetración del código maliciosos en el sistema.
Después de la modificación ordinaria de los algoritmos de detección de malware y el lanzamiento de las actualizaciones urgentes para la protección contra las nuevas amenazas se requiere reiniciar el sistema, porque solo después del reinicio se instalan los nuevos controladores de intercepción de Dr.Web.
Un buen ejemplo de intercepción de los ataques a nivel de carga es la epidemia de WannaCry — hasta en caso de vulnerabilidades no corregidas en el SO Windows este troyano no pudo usar las mismas por ser interceptado por el antivirus Dr.Web instalado en el PC.
¡IMPORTANTE! A partir de Windows 8.0 no basta con apagar el PC y volver a encenderlo, es importante reiniciarlo. Es un momento de importancia crítica porque los usuarios con mucha frecuencia, una vez instalada la actualización, simplemente apagan el PC por la noche y por la mañana lo vuelven a encender. El recordatorio sobre la actualización necesaria vuelve a aparecer, y el usuario lo considera un error. En realidad en Windows 8.0 y las versiones más recientes fue cambiado el algoritmo de arranque — al apagar el PC, Windows guarda la “imagen” del sistema y la usa para encenderlo posteriormente. Esto permite reducir bastante el periodo de inicio del PC porque no se cargan los controladores (lo cual es importante en caso de un antivirus).
Si Vd. tiene Windows XP Recomendamos actualizar el antivirus hasta la versión 11.5. |
Si Vd. tiene otro SO, Recomendamos actualizar el antivirus hasta la versión actual (se puede recibir más información sobre la versión actual disponible en el Asistente de descargas). |
1. Descargue la versión actual Dr.Web.
Vaya a https://download.drweb-av.es/d/?lng=es Se abrirá el Asistente de descargas Indique su número de serie y el correo-e de registro, haga clic sobre Descargar. En la ventana que se abre, ya está seleccionada la opción de descarga para Windows y Android, por lo tanto, Vd. puede simplemente hacer clic sobre Enviar. |
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2. En el paso siguiente, seleccione la versión 11.5 para la descarga y descárguela. |
2. En el paso siguiente seleccione la versión actual y descárguela. |
3. Desinstale la versión obsoleta instalada Dr.Web. De forma consecutiva, seleccione Inicio → Buscar. En la ventana que se abre, introduzca Panel de control. Luego, en función del tipo del Panel de control y la versión del SO Windows usada, busque Quitar programas, Agregar o quitar programas o Programas y características. Una vez creado el listado del software instalado, seleccione el antivirus y luego Desinstalar. Siga las instrucciones del Asistente de desinstalación. Durante la desinstalación, se le ofrecerá guardar la configuración creada anteriormente. Le recomendamos guardarla. ! Si en el listado del software instalado no hay antivirus o por alguna razón el mismo no fue desinatalado completamente, le recomendamos usar la utilidad de desinstalación, al descargarla en la dirección https://download.geo.drweb.com/pub/drweb/tools/drw_remover.exe |
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4. Instale la distribución Dr.Web anteriormente descargada. Durante la instalación, indique su licencia. La clave se descarga y se instale en el programa de forma automática. |
La tarea básica de la sección «Excepciones» es permitir al usuario iniciar las aplicaciones seguras que por alguna razón pueden provocar conflictos con el antivirus, así como abrir los sitios web de interés que pueden ser no recomendados.
No deben ser añadidas a excepciones de escaneo por Dr.Web las carpetas de sistema Windows, las carpetas de archivos temporales, los sitios web Torrent, varios “vertederos de archivos”, los recursos con software y video pirata.
Se puede modificar cualquier opción del antivirus y cancelar cualquier restricción.
¡Atención! Cuantas más excepciones Vd. añade a la configuración del antivirus y cuantas menos restricciones establece para aplicaciones y sitios web, tanto menos segura es su protección.
Hay que prestar atención a todas las notificaciones del antivirus sobre el peligro porque cualquier fuente inicialmente segura puede ser comprometida (hackeada, falsificada etc.)
Si desea informar sobre un falso positivo, por favor, use un formulario en el enlace.
No deben producirse estos casos en modo ordinario. Es muy peligros desactivar los componentes Dr.Web: mientras SpIDer Gate está desactivado, el escaneo antivirus del tráfico tampoco funciona.
Añadir el sitio web a «Excepciones» en la sección «Centro de seguridad → Excepciones → Sitios web».
Escenarios básicos de uso de máscaras al configurar las excepciones:
El asistente de informes Dr.Web (aplicación dwsysinfo) — es una utilidad especial Dr.Web para recopilar la información sobre el sistema. Al iniciar, la utilidad genera un archivo zip con registros de eventos, documentos XML, un archivo HOSTS y otra información. Se puede consultar la lista completa de los datos disponibles en el informe en el enlace.
Existe el software no malicioso que por su peculiaridad requieren configuración extra para funcionar en el sistema con un antivirus iniciado (un ejemplo conocido — Steam). Compruebe si hay información sobre estas restricciones en la documentación al programa con el cual surge un problema.
En caso requerido, Vd. puede añadir el programa a excepciones.
Importante: Vd. mismo asume todos los riesgos de añadir algún programa a excepciones.
Haga clic son el botón derecho del ratón sobre el icono Dr.Web en la bandeja y seleccione Centro de seguridad. Vaya a la pestaña Estadísticas → Informe detallado. En la ventana que se abre haga clic sobre la línea del informe de interés. En la lista encuentre la información sobre el bloqueo del sitio web o de la aplicación de interés. Añada el recurso requerido o el archivo/aplicación a excepciones del componente que lo bloqueó.
Consulte la información sobre la amenaza localizada el sitio web Doctor Web, consulte la documentación al programa y asegúrese de que en la sección sobre posibles errores no hay información sobre la interacción con el antivirus, y luego permita o prohíba el inicio. Recomendamos consultar con el servicio de soporte técnico si no puede tomar la decisión sin ayuda.
El acceso al recurso estará prohibido, al intentar entrar en el mismo se visualizará una página de bloqueo.
Se puede consultar la información sobre las acciones del antivirus al hacer clic sobre el icono Dr.Web en la bandeja y al seleccionar el Centro de seguridad. Vaya a la pestaña Estadísticas y haga clic sobre Informe detallado.
Las excepciones se establecen para cada componente por separado en la sección Centro de seguridad → Excepciones. Así mismo, una parte de configuración se establece directamente en las opciones de configuración (Dispositivos y datos personales, Control parental, Protección preventiva).
En la sección Centro de seguridad → Excepciones añada la aplicación como excepción para todos los componentes del antivirus o establezca las opciones de la aplicación en la configuración de la Protección preventiva Dr.Web.
Uno de los problemas posibles (pero no únicos) son la configuración incorrecta del componente el Firewall Dr.Web. Vd. puede cambiarla sin ayuda o restablecer la configuración hasta los valores predeterminados. Para restablecer la configuración:
Entre en el Centro de seguridad Para realizarlo:
Haga clic sobre el icono Dr.Web en el área de notificación (en la parte derecha inferior de la pantalla). Si no hay este icono de la bandeja, haga clic sobre «flecha arriba»
y en el panel que se abre haga clic sobre el icono Dr.Web .
¡Atención! El diseño del botón «flecha arriba» puede ser distinto en función de la versión del sistema operativo y su configuración. Por ejemplo, puede ser así o así .
Haga clic sobre el Centro de seguridad
Se abrirá la ventana del Centro de seguridad. La lista de los puntos puede ser distinta en función de la versión del producto usada.
Permita cambiar la configuración (entre en el modo administrativo):
De forma predeterminada, la posibilidad de cambiar la configuración está bloqueada. Para desbloquear, haga clic sobre el icono de candado (Modo administrativo) en la parte izquierda inferior de la pantalla. Si tiene establecida la contraseña para acceder a la modificación de la configuración, indíquela.
El icono en la parte izquierda inferior de la ventana se cambiará por .
Haga clic sobre el icono de piñón en la parte derecha superior de la ventana. En la sección General haga clic sobre el botón Cambiar debajo de Administrar configuración. En la lista de acciones que se abre, seleccione Restablecer la configuración predeterminada.
Si en caso de restablecer la configuración se cambia el idioma de la interfaz del antivirus, en la misma sección de la configuración General haga clic sobre la lista Language y seleccione el idioma de la interfaz.
Cierre la ventana de la configuración.
Por causa de restablecer la configuración, si los programas intentan conectarse a Internet, pueden aparecer solicitudes de creación de las reglas de acceso (crear regla, prohibir una vez) del componente Firewall Dr.Web. Debe crear una regla que permite para las aplicaciones requeridas, al hacer clic sobre Crear regla, y luego al seleccionar la acción Permitir y al hacer clic sobre Aceptar.
Esta instrucción sirve para los usuarios Dr.Web Security Suite иy el Antivirus Dr.Web de versiones actuales para la plataforma Windows.
Las tecnologías usadas en los productos Dr.Web se desarrollan para que los malintencionados no puedan obtener los datos de usuario, así mismo, la contraseña. La contraseña no se guarda en ningún sitio directamente, por eso no es posible recuperarla.
La empresa Doctor Web tampoco recaba los datos personales de usuarios y por lo tanto no puede recuperar su contraseña a través de la solicitud al servicio de soporte.
Para que Vd. pueda acceder a la configuración del antivirus, debe reinstalar el producto usado. Así mismo toda su configuración, incluida la contraseña, se perderá.
Dr.Web no soporta versiones inferiores a Windows XP.
Descargue la distribución Dr.Web.
Desinstale el antivirus.
Entre en el Panel de control, al seleccionar de forma consecutiva Inicio → Buscar → Panel de control y luego en función del tipo del Panel de control — y luego en función del tipo del Panel de control — o Quitar programa.
Seleccione en el listado de programas el Antivirus Dr.Web o Dr.Web Security Space, haga clic sobre Quitar y siga las instrucciones del asistente para quitar programas.
Al quitar, en la ventana Opciones guardadas desactive la casilla Configuración.
Una vez quitada la solución usada, reinicie el equipo y vuelva a instale Dr.Web. Su archivo de claves se cargará de forma automática.
Si el archivo de claves no se carga de forma automática durante la instalación, indíquelo manualmente. Para realizarlo, seleccione Licencias en el menú del antivirus. En la ventana que se abre del Administrador de licencias haga clic sobre Comprar o activar la nueva licencia, luego haga clic sobre o indique el archivo de claves, seleccione el archivo de claves anteriormente guardado — el archivo cuyo nombre empieza por SL con extensión .key desde el Escritorio.
To enter the safe mode when your PC is booting, press F8 at the moment the computer vendor picture disappears, before Windows logo is displayed. If you can see the Windows logo then you failed to press the button in time. In this case, you need to wait for the Windows system login window to appear, shut down and reboot your PC.
If you managed to press F8 key in time, you will see the Windows boot menu on the screen.
Use arrow keys to select a boot mode you need, and press Enter.
To check the date, roll the mouse cursor over the clock icon in the notification area. The system date will be displayed in the pop-up hint. To change the date, do the following: right-click on the clock icon in the notifications area and select Date/time settings in the open menu. In the next window, set the current date and press Ok.
Press Start–>All programs–>Standard–>Service–>Data archving. The archiving window appears. Press Next, check the Archive files and parameters in the next window and press Next. In the next window, select Allow choosing objects to be archived and press Next. Now, open My computer in the left-hand part of the window, check System State box and press Next. Specify archive file save path and name. Verify the data displayed and press Ready. When the operation is completed, you may close the archiver window.
Locate the C:\WINDOWS\inf\mstask.inf file right-click it and select Install item. During installation, you might need an OS installation disk. Your PC may need to reboot.
press Start–>Run and enter the the following command in the open line
reg export "tree" file namewhere the “tree” is the registry tree you need to export (tree should be embraced with quotes);
For example, you need to export the
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control tree into the C:\result.reg fileThe command will be as follows
reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control" c:\result.reg
Press Start–>Run and enter the winver command in the open line.
To reset Internet connection settings, press Start–>Run and enter the following command in the open line:
netsh winsock reset
And press Ok.
Note: to restore your previous settings, export the HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinSock2 registry tree prior to reset.
If the system recovery is enabled on your PC then roll back the system to a checkpoint when this problem did not exist.
If this measure was useless or the system recovery is disabled then try to use a utility located at plstfix.exe.
Try to use a utility located at plstfix.exe
A ticket is a virtual document keeping technical support calls and dialogs between an engineer an user.
It is a file checksum required to confirm data integrity and authenticity. To get the checksum, use the Hash program or visit forum.drweb.com/hash. When linking, select the file you need with the Browse button and press Compute. When the analysis is over, you will be provided with all the file information, including md5.
It is not allowed to install several anti-virus programs on one PC at a time — they will conflict with each other that may considerably slow down you PC or make it completely non-operational. If you have an anti-virus software already installed on your PC, but intend to install a new product from another vendor, then you need to remove the anti-virus program you have, prior to the installation.
If you wish to install another anti-virus program, you do it at your own risk, and become responsible for all the consequences because the consequences of such installation might be unpredictable including inability of your OS to boot as a result of two or more anti-viruses installed on your PC.
Uno de los problemas posibles (pero no únicos) son la configuración incorrecta del componente el Firewall Dr.Web. Vd. puede cambiarla sin ayuda o restablecer la configuración hasta los valores predeterminados. Para restablecer la configuración:
Entre en el Centro de seguridad Para realizarlo:
Haga clic sobre el icono Dr.Web en el área de notificación (en la parte derecha inferior de la pantalla). Si no hay este icono de la bandeja, haga clic sobre «flecha arriba»
y en el panel que se abre haga clic sobre el icono Dr.Web .
¡Atención! El diseño del botón «flecha arriba» puede ser distinto en función de la versión del sistema operativo y su configuración. Por ejemplo, puede ser así o así .
Haga clic sobre el Centro de seguridad
Se abrirá la ventana del Centro de seguridad. La lista de los puntos puede ser distinta en función de la versión del producto usada.
Permita cambiar la configuración (entre en el modo administrativo):
De forma predeterminada, la posibilidad de cambiar la configuración está bloqueada. Para desbloquear, haga clic sobre el icono de candado (Modo administrativo) en la parte izquierda inferior de la pantalla. Si tiene establecida la contraseña para acceder a la modificación de la configuración, indíquela.
El icono en la parte izquierda inferior de la ventana se cambiará por .
Haga clic sobre el icono de piñón en la parte derecha superior de la ventana. En la sección General haga clic sobre el botón Cambiar debajo de Administrar configuración. En la lista de acciones que se abre, seleccione Restablecer la configuración predeterminada.
Si en caso de restablecer la configuración se cambia el idioma de la interfaz del antivirus, en la misma sección de la configuración General haga clic sobre la lista Language y seleccione el idioma de la interfaz.
Cierre la ventana de la configuración.
Por causa de restablecer la configuración, si los programas intentan conectarse a Internet, pueden aparecer solicitudes de creación de las reglas de acceso (crear regla, prohibir una vez) del componente Firewall Dr.Web. Debe crear una regla que permite para las aplicaciones requeridas, al hacer clic sobre Crear regla, y luego al seleccionar la acción Permitir y al hacer clic sobre Aceptar.
Sí, en la configuración de Dr.Web Security Space Vd. debe indicar el servidor proxy usado.
No, por causa de seguridad. Si no hubiera restricciones de acceso a la configuración, un malintencionado podría cambiar la configuración del antivirus y bloquearlo.
Haga clic sobre el icono Dr.Web en el área de notificación (en la parte derecha inferior de la pantalla). Si no hay este icono de la bandeja, haga clic sobre «flecha arriba»
y en el panel que se abre haga clic sobre el icono Dr.Web .
! El diseño del botón «flecha arriba» puede ser distinto en función de la versión del sistema operativo y su configuración. Por ejemplo, puede ser así o así .
Haga clic sobre el Centro de seguridad
Si no hay botón (puede haber sido oculto por el administrador de Su red), contacte con Su administrador de sistemas o use el botón Inicio para iniciar el Centro de seguridad.
Haga clic sobre Inicio (su diseño puede ser distinto en función del sistema operativo usado, pero suele estar en la parte izquierda inferior de la pantalla)
Haga clic sobre el punto Dr.Web y en la lista que se abre, sobre Centro de seguridad.
Se abrirá la ventana del Centro de seguridad. La lista de los puntos puede ser distinta en función de la versión del producto usada.
La lista de elementos disponibles puede ser distinta en función de la versión del producto usada y la configuración realizada or el administrador de la red.
De forma predeterminada, la posibilidad de cambiar la configuración está bloqueada. Para desbloquear, haga clic sobre el icono de candado (Modo administrativo) en la parte izquierda inferior de la pantalla. Si tiene establecida la contraseña para acceder a la modificación de la configuración, indíquela.
El icono en la parte izquierda inferior de la ventana se cambiará por .
El Antivirus Dr.Web — es un conjunto entero de programas (módulos) cada uno de los cuales se encarga de su “sector de defensa” de Su equipo. La eliminación (ausencia) o la desactivación por lo menos de un componente de protección reducen bastante la seguridad de la protección antivirus en total, por lo tanto, siempre recomendamos no desactivar ningún módulo sin necesidad extrema.
Los programas de servicio en el Antivirus integral es la Utilidad de actualización automática y el Programador.
Para contestar a esta pregunta hay que entender en qué radica la diferencia entre el objeto infectado por el virus y el malware.
Normalmente el virus añade (añade su código) al archivo infectado y de esta forma el archivo infectado consiste en la parte “sana” y la infectada añadida a la misma. Juntos son un archivo infectado por virus. La mayor parte de estos archivos pueden ser desinfectados por el antivirus Dr.Web (y así pasa). Así mismo, no se trata de la “desinfección del virus”, sino de “desinfección del archivo” infectado por el virus.
El malware (de inglés malicious software) es un software completo, por lo tanto, para el mismo no está prevista la desinfección, solo la eliminación. En algunos casos se puede mencionar la posibilidad de desinfectar el sistema (pero no el malware) que consiste, así mismo, en la eliminación de la amenaza localizada, así como en la recuperación de los objetos dañados.
Hay varios modos de iniciar el escáner.
La acción «Mover» para los objetos sospechosos e incurables significa transferir el archivo a la carpeta especial de cuarentena. Junto con la transferencia, el archivo pierde su extensión. Estas acciones significan el “desarme” real del antivirus, que deja de poder funcionar, y, por lo tanto, se hace seguro. Posteriormente Vd. puede abrir el Administrador de la cuarentena (Centro de seguridad → Herramientas → Administrador de la cuarentena) y eliminar los archivos si no los necesita.
El escáner Dr.Web realmente puede detectar los virus en los buzones de algunos formatos, pero el guardián de correo SpIDer Mail tiene algunas ventajas:
De hecho, al configurar todos los componentes Dr.Web de forma predeterminada el guardián SpIDer Mail es el primero en detectar e impedir que los virus y los objetos sospechosos que se difunden por correo-e penetren en el equipo. Su funcionamiento es bastante económico desde el punto de vista de gasto de recursos de computación; los demás componentes pueden no ser usados para escanear los archivos de correo.
El guardián de correo SpIDer Mail escaneará tanto el correo entrante como el saliente en Su equipo sin importar el cliente de correo usado.
El Antivirus Dr.Web puede no solamente detectar el malware ya conocido, sino también bloquear el funcionamiento de los medios más nuevos usados por los malintencionados. Así, por ejemplo, la Protección preventiva Dr.Web supervisa las solicitudes de todo el software activo a varios recursos del equipo y, según las reglas especiales, detecta las acciones no habituales para software legítimo. En este caso, el mensaje significa un intento de implementación de algún código en un proceso activo, lo cual los programas legales hacen con poca frecuencia.
De esta forma, el Antivirus Dr.Web bloqueó el uso por los malintencionados de una vulnerabilidad no corregida en el equipo.
Para prevenir los casos similares, deben instalarse todas las actualizaciones de seguridad lanzadas por la empresa Microsoft hasta el momento, en el sistema donde se observa el positivo. Luego hay que reiniciar el equipo.
También hace falta asegurarse de que los componentes Dr.Web han sido actualizados y las bases de virus son de fecha actual.
Para detectar una amenaza en la configuración de la Protección preventiva Dr.Web para la Integridad de las aplicaciones activas establezca el modo Preguntar, y también active el modo interactivo de protección contra exploits.
Consulte con el servicio de soporte técnico. A la solicitud adjunte un informe del sistema donde está instalado el antivirus. Para realizarlo, haga clic son el botón derecho del antivirus sobre el icono Dr.Web en la bandeja, abra Centro de seguridad -> Soporte , haga clic sobre «Ir al asistente de informes» y luego «Crear informe». Espere que el informe se genere. Se generará un archivo con extensión.zip — adjúntelo a la solicitud.
El asistente de informes Dr.Web (aplicación dwsysinfo) — es una utilidad especial Dr.Web para recopilar la información sobre el sistema. Al iniciar, la utilidad genera un archivo zip con registros de eventos, documentos XML, un archivo HOSTS y otra información. Se puede consultar la lista completa de los datos disponibles en el informe en el enlace.
Try running SpIDer Gate with the -dbg: 2 parameter. To do this, click Start-> Run, type in the string provided below:
"C:\Program Files\DrWeb\spidergate.exe" –dbg:2
Click Ok.
If the problem persists, please contact the technical support service.
No, SpIDer Gate is an HTTP-monitor. It performs the following tasks:
At the same time the firewall protects your PC or network from unauthorized access.
Thus, SpIDer Gate and the firewall must operate simultaneously on your computer to protect your system against viruses and network attacks.
No. SpIDer Gate operates independently of the programs that use the Internet (including browsers).
Dr.Web anti-virus engine is so fast that SpIDer Gate won’t delay loading of web-pages or slow-down file transfers.
Right-click on the Dr.Web icon in the notifications area and select SpIDer Gate–>Settings from the list (if this item is unavailable, you should first switch to the Administrator mode). In the next window, open the Log section and use the slider to set the Extended mode. Press Ok to confirm the changes made.
Further, if required, you can reproduce the problem that must be analysed using the extended report. Please keep in mind that the Debug log is not always required because redundant information might complicate troubleshooting.
It is not recommended to disable the SpIDer Gate HTTP monitor because nowadays a lot of malware is distributed via infected websites. There are many script viruses and exploits that can cause harm to the system before they are saved to your hard drive and, consequently, detected by the SpIDer Guard® file monitor.
If disabling HTTP monitor is still necessary, right-click on the Dr.Web icon and in the next menu, select SpIDer Gate –> Disable. When anti-virus self-protection screen appears, type digits from the picture into the string and click Disable SpIDer Gate.
Right-click on the Dr.Web icon in the system tray and select SpIDer Gate-> Disable in the context menu.
Caution! It is not recommended to disable the HTTP-monitor SpIDer Gate because nowadays a lot of malware is distributed via infected web sites. There are many script viruses and exploits that can harm the system before they are saved to your hard drive and, consequently, detected by the file monitor SpIDer Guard.
Since SpIDer Gate utilizes the Dr.Web engine and databases, it is updated automatically along with other anti-virus modules.
As other modules of the program Dr.Web, SpIDer Gate features the same anti-virus engine and uses the same virus databases and therefore is updated along with other modules.
The red icon indicates that SpIDer Gate is disabled. To activate it, right click on the Dr.Web icon in the notification area. In the menu, hover over the SpIDer Gate item and in the drop-down list select Enable.
If the icon remains red, you have two options:
One of SpIDer Gate’s tasks is to inform users that visiting some websites is dangerous or undesirable, for reasons that include the presence of “pirated” content. Dr.Web informs users about such websites because they are accompanied by malicious programs. Websites are included in the so-called Dr.Web “anti-piracy” database only on the basis of allegations made by content copyright holders. Each allegation is verified by Doctor Web’s lawyers before the decision is made to include the corresponding URL in the database. When users receive SpIDer Gate notifications concerning the undesirability of visiting pirated websites, they are getting objective, legally considered information about intellectual property infringement. Thus, Doctor Web helps users of its products:
Users make their own decisions as to whether it is worth visiting the websites they have been notified about. The SpIDer Gate component can be enabled or disabled at their discretion.
The unique Dr.Web anti-virus engine allows SpIDer Gate to scan traffic so quickly that you will never notice any delay when viewing web pages and downloading files from the Internet.
If you believe that SpIDer Gate has mistakenly blocked a respected site, please let us know through the form on our website.
If you need to access a suspicious site, right click on the Dr.Web icon in the system tray and in the context menu select SpIDer Gate-> Settings. Clear the Block known source check box and press Ok.
Caution! Disabling this option is not recommended, because pages from all sites, including potentially dangerous ones will be loaded without a corresponding warning.
SpIDer Gate's log file name is spidergate.log. The file is located in the C:\Documents and Settings\Your_user_name\DoctorWeb folder.
SpIDer Gate is compatible with all web-browsers.
Dr.Web anti-virus engine is so fast that SpIDer Gate won’t delay loading of web-pages or slow-down file transfers.
The Speed balance option allows you to adjust the amount of CPU time utilized to scan Internet traffic. The higher the scanning priority, the more CPU resources it will use, but it will help maintain high speed connectivity. Low priority results in low CPU load and slower network communication speed. Changing the default value usually is not required.
Una conexión segura (así mismo, con VPN) sirve para la protección contra intercepción de la información transferida. No es posible hacer que los servicios de inteligencia y los delincuentes no vean sus acciones, pero los medios de protección sí. Cualquier función usada para que los medios de protección tengan acceso al filtrado de la información transferida, enseguida habría sido disponible tanto para los malintencionados como para los servicios de inteligencia. Es por eso que si Vd. se protege de los servicios de inteligencia y de intercepción de su tráfico, automáticamente significa que este tráfico no puede ser escaneado por los medios de protección antivirus y los delincuentes pueden enviarle spam y programas nocivos.
Pero el usuario sigue protegido con Dr.Web — todo lo iniciado en el equipo será escaneado por el antivirus, solo después de haber penetrado en su equipo, y no antes.
En realidad el componente no consume tráfico. Lo escanea y el tráfico pasa a través del componente. El volumen del tráfico procesado depende del número de aplicaciones que se conectaban a la red, y del volumen de datos recibidos/enviados por la red.
Técnicamente todo pasa de forma siguiente:
Para asegurar el escaneo del tráfico el antivirus instala en el sistema protegido sus filtros del tráfico de Internet, como si sirviera de proxy. Y este filtro debe ser el primero, para que un programa malicioso no procese el tráfico primero. Por ejemplo, para ocultar su transferencia de datos. Los sistemas de supervisión de terceros también establecen los filtros de cálculo similares, pero procesan el tráfico ya después del filtro del antivirus, porque estos filtros siempre funcionan de forma consecutiva. Por lo tanto, el proceso dwnetfilter será visualizado como consumidor principal del tráfico.
dwnetfilter de forma autónoma no se conecta a Internet, solo intercepta las conexiones de otros.
Para evitar un efecto falso de consumo del tráfico por el componente dwnetfilter, el mismo debe ser excluido de la supervisión de Su programa de control del tráfico, si hay esta posibilidad. No tiene sentido supervisar el tráfico de aplicaciones por separado y su tráfico total a través del proxy (dwnetfilter)./p>
Haga clic sobre el icono Dr.Web en el área de notificación.
Abra el Centro de seguridad Dr.Web.
Para modificar la configuración Dr.Web se necesitan permisos de administrador Windows. Haga clic sobre el candado para proporcionarlos.
Responde de forma afirmativa a la pregunta sobre la mejora de permisos.
Haga clic sobre “Excepciones”.
Haga clic sobre «Sitios web».
Añada las direcciones de sitios web el acceso a los cuales debe permitir. Una vez introducida la dirección del sitio web, haga clic sobre «+».
Para añadir un sitio web determinado a la lista, introduzca su dirección (por ejemplo, www.example.com). El acceso a todos los recursos ubicados en este sitio web será permitido.
Para permitir acceso a los sitios web en cuya dirección hay texto determinado, introduzca este texto en el campo. Ejemplo: en caso de introducir el texto example, el acceso a las direcciones example.com, example.test.com, test.com/example, test.example222.ru etc. será permitido;
Para permitir acceso al dominio determinado, indique el nombre del dominio con carácter «.». En este caso el acceso a todos los recursos de este dominio será permitido. En caso de usar el carácter «/» para indicar el dominio, la parte de la sublínea que está a la izquierda del carácter «/» se considerará nombre de dominio, y las partes a la derecha del carácter— una parte de la dirección permitida en este dominio. Ejemplo: en caso de introducir el texto example.com/test, se permitirán las direcciones como example.com/test11, template.example.com/test22 etc.;
Para añadir los sitios web determinados a excepciones, introduzca la máscara que los determina en el campo de introducción. Las máscaras se añaden en formato: mask://...
La máscara establece la parte común del nombre del objeto, así mismo:
Ejemplos:
mask://*.ru/ — se abrirán todos los sitios web en la zona.ru;
mask://mail — se abrirán todos los sitios web que contienen la palabra «mail»;
mask://???.ru/ — se abrirán todos los sitios web de la zona.ru, cuyos nombres consisten en tres caracteres o menos.
La línea introducida, al añadir a la lista, puede ser transformada de forma universal. Por ejemplo, la dirección http://www.example.com será transformada en la entrada www.example.com.
Add the site's address onto the white list, or if you are sure that the site is blocked by mistake, report the false positive to Doctor Web.
Send links to web-site mistakenly rated by the module as undesirable to Doctor Web's laboratory via the web-form on our website.
Right-click on the Dr.Web icon in the notification area and select Parental Control → Settings. Enter the password and select Allow access to all sites. In the Local Access tab, select Allow and Unlimited in the corresponding sections. Click Apply to save the changes.
Caution! Disabling Parental control will allow access to all resources on the Internet, LAN and the PC.
There is no way to recover a Parental control access password. The only solution is to import a new password into the registry from a special file.
Right-click on the Dr.Web icon in the notification area and select Parental Control → Settings. If this is the first launch of the Parental control module, you will need to set a password for it. Then in the subsequent window select what you want to block and then click Apply.
If the password for parental control is not specified, each time you open parental control settings, you will be prompted to set a password. It is Recommended that you set a password right away to prevent unauthorized access to these settings. If no password is required, click Cancel.
If upon activating the Parental control you receive the message "Unable to find a key file", it means that your license does not cover the Parental control. In this case, it is recommended to remove the component: Go to Start–> Settings–> Control Panel–> Add and Remove Programs, find the Dr.Web anti-virus on the list, click Modify and follow the wizard's instructions to disable this component.
Use the local access settings to restrict access to resources on your computer - files and folders. In addition, it is possible to prohibit the use of removable storage media and access to the LAN. By restricting access to such resources you can avoid damaging or removing sensitive data by a third party and prevent unauthorized access to confidential information.
The Parental control module allows you to restrict users' access to certain sites on the Internet, local files and folders, local network resources. An administrator can manually configure a list of banned sites or take advantage of the constantly updated thematic lists provided by Doctor Web.
Local access protection and the URL filter are parental control features disabled by default. You need to activate them manually by setting the parental control operation mode and access password in its settings.
The Parental control module can restrict acces to any specific sites or web-pages, as well as to all known sites containing information on certain subjects (such as sites about drugs or weapons, sites of paid on-line games, etc.). A list of specific websites to be blocked is set up by the user; both individual addresses and keywords found in URLs can be specified in this block list. Blocking websites by subject is carried out automatically using the lists, updated regularly by Doctor Web.
If you set a password for accessing the Parental Control, only the computer's administrator will be able to do so after entering the password. If no password is set, then any user with administrative privileges will be able to change the settings.
Las listas de sitios web para cada categoría se completan por los expertos de la empresa Doctor Web. Para más información, consulte el artículo del periódico «Moskovskie novosti».
Conozca más
Los buscadores populares (Google, Yandex) tienen función de búsqueda segura que permite excluir de la búsqueda los enlaces a sitios web de contenido peligroso y no deseado. Para que el navegador automáticamente active la función de búsqueda segura, active la función similar del Control parental.
Conozca más
«Solo lectura» significa que el niño podrá leer los archivos y carpetas, pero no podrá modificar ni cambiarlos;
«Bloqueado» no permitirá que el niño acceda a archivos y carpetas.
In order to launch full scan, please use the Task scheduler.
Windows XP:Open the Windows task scheduler (Start->Control panel->Assigned tasks). Find the Dr.Web Daily Scan task pre-installed during installation and open it to edit. In the Task tab, check Enabled. In the Schedule tab, specify scan frequency and time you need. Press Ok to apply the settings. Enter user name and password upon the operating system request.
Windows Vista/7:In order to edit a task pre-installed during the anti-virus installation, right-click on the Dr.Web icon in the notifications area and select Tools->Scheduler. In the next window, select the Drweb Daily Scan task, which is disabled by default. You should enable it (by right-clicking the task and selecting Enable option). In the Triggers tab, edit launch time and frequency.
Quick scan of the critical system objects with the anti-virus scanner is launched automatically as the program starts. It is required to find out if any viruses exist in the system. After the scan is complete, two right windows indicate numbers. The left one shows the number of viruses found on your PC, while the right one — the number of RAM objects and files scanned with the anti-virus scanner.
The Move action in respect to infected and incurable objects means the following: an object is moved to a special directory specified in the Move to field (by default, it is the infected.!!! subdirectory of the Dr.Web installation directory) and accessible even after the scan is over. Furthermore, after having been moved, the file loses its extension. Such actions mean that the virus is actually “disarmed”, rendered incapable and, therefore, absolutely safe.
Dr.Web scanner for Windows either scans files at the user’s command or on the schedule specified in the Scheduler. Not all the files are checked, but only those specified in the scanner settings instead. By default, files are checked by format — i.e., files in archives, packed and e-mail files, and RAM and all the autorun objects as well. You may choose to scan disks, folders, scan by file types, by preset mask, or scan all the files. To view current scanner settings, go to the program main window menu bar and select Settings–>Modify settings.
To move automatically all messages marked as spam by Dr.Web Anti-spam into definite mail folder in your mail client, do the following.
Incoming mail filtering is processed by SpIDer Mail, one of Dr.Web modules. The following steps describe how to activate the spam filter:
After you’ve activated your spam filter, SpIDer Mail with Vade Retro anti-spam engine integrated into it starts filtering all your incoming mail on POP3 and IMAP4 protocols.
At first all spam messages were of Latin origin and spam-filters’ developers, represented for the most part by Western companies, were aimed at filtering these ones only. Later on spammers switched into Cyrillic, too. But since the bulk of spam is still in Latin, there are some difficulties to filter Cyrillic spam.
To save your Cyrillic correspondence from being filtered as spam without a prior analysis, check the “Allow Cyrillic texts” box. Otherwise such e-mails are likely to be marked as spam. “Allow Chinese, Japanese, Korean text” option works the same way.
To have all the messages marked with Dr.Web spam filter automatically moved to a specific folder — let's call it Spam, for example, — follow the below steps:
Below are detailed steps on how to set up rules for various e-mail clients. It is assumed that the Anti-spam is configured to mark an incoming spam with the [SPAM] prefix. If you chose an alternative prefix, use it in accordance with this manual...
Whitelists and Blacklists contain mail addresses you either trust or not.
Both lists settings should be fill in one after another, parted by “;”. The “*” sign can be used as a part of e-mail address. For example, *@domain.org passes for all addresses with “domain.org” domain name.
In case some messages are falsely filtered, they should be forwarded as attachments to special addresses for analysis and correction of spam-filtering techniques.
If you install a Dr.Web package that includes the firewall, you will be prompted to deactivate the Windows firewall. The Windows firewall must be disabled, doing otherwise will result in numerous conflicts that can cause errors or an OS crash.
Neither it is recommended to enable the Windows firewall while the Dr.Web firewall is working.
Right-click on the Dr.Web icon in the notification area. In the menu, hover over the Firewall item and in the drop-down list, select Settings. Click the Application tab.
To create an application rule, click Create. In the opened window, specify the path to the executable file for the program for which you are creating the rule, and select
You do not need to configure rules manually if the firewall is operating in the training mode — it is easier to configure access for each application right from the firewall notification window when it attempts to connect to the network for the first time.
You can't disable automatic startup for the firewall with standard tools available in the system.. However, you can disable temporarily various anti-virus modules including the firewall at any moment. Right click on the Dr.Web icon in the system tray and select Firewall-> Disable in the context menu.
Note: If the Disable item is not available in the menu, switch to the Administrative mode.
Dr.Web Firewall in the real time mode creates rules for applications running in the system but are not on its list. Therefore, you must create rules for such applications when they attempt to connect to the network for the first time. A connection request is issued for specific ports and protocols utilized by the application. You can allow all the requested connections, a connection only for a specific protocol and port, or block the connection. Once the rule is created, the firewall handles requests according to the rule and no longer gives out messages regarding application's network activity to the user.
The predefined database contains rules for the most popular programs, as well as all Windows system services and applications. The database is updated on a regular basis.
For more information see the video tutorial on configuring the Dr.Web firewall.
Dr.Web Firewall has four operating modes:
Un Firewall (de inglés Firewall — un contrafuegos, o un Firewall) — es un programa que controla el intercambio de datos entre su equipo y el resto de la red. La tarea básica del Firewall es la supervisión de la actividad de red generada por las aplicaciones y la prevención de los ataques de hackers o de programas nocivos de enviar alguna información desde su equipo a la red o, al contrario, de recibirla de forma no autorizada desde la fuente eliminada.
En este modo Vd. tiene la posibilidad de enseñar al Firewall la respuesta a los intentos de actividad en la red de algún programa.
Al detectar consultas de recursos de red, el Firewall Dr.Web comprueba si para estos programas están establecidas las reglas de filtrado. Si no hay reglas, se visualiza una solicitud correspondiente donde el usuario puede seleccionar una acción de un solo uso para el Firewall o crear una regla para procesar posteriormente la actividad de red similar de la aplicación.
Si el Firewall bloquea el trabajo con la red, se requiere hacer lo siguiente.
¡Atención! Al realizar esta acción, se restablecerán las opciones de usuarios de todos los componentes Dr.Web, y habrá que volver a configurarlas.
Luego, al intentar entrar en Internet, pueden aparecer solicitudes del Firewall (crear la regla, prohibir una vez, permitir una vez). Cree las reglas que permiten para las aplicaciones requeridas, al hacer clic sobre Crear regla → Permitir → Aceptar.
Para más información sobre la formación del Firewall, consulte la documentación
Contacte con el servicio de soporte técnico, al adjuntar un informe creado por la utilidad DwSysInfo.
Para crear el informe:
Para prohibir a un programa determinado el uso de la red, se requiere crear una nueva regla. Haga clic sobre el icono Dr.Web en la barra de tareas, seleccione Centro de seguridad → Archivos y red y haga clic sobre el icono .
Al aparecer una ventana de control de cuentas de usuarios, pulse el botón Sí y, en caso necesario, introduzca la contraseña del administrador.
Seleccione la sección Firewall ya activa y haga clic sobre Modificar en Reglas para aplicaciones.
En la ventana que se abre, haga clic sobre el icono para añadir la nueva regla.
En la ventana siguiente, indique la ruta al archivo ejecutable de la aplicación, en la lista desplegable Iniciar aplicaciones de red seleccione Bloquear, y en la lista Acceso a los recursos de red — Bloquear todo.
Haga clic sobre Aceptar para que los cambios surtan efecto.
La aparición de la ventana de notificación significa que para la aplicación a la cual reaccionó el Firewall no hay regla de procesamiento establecida. Puede usar alguna de las opciones siguientes.
Nota. Siempre intente crear reglas para automatizar el funcionamiento del Firewall.
Para prohibir a un programa determinado el uso de la red, se requiere crear una nueva regla. Haga clic sobre el icono Dr.Web en la barra de tareas, seleccione Centro de seguridad → Archivos y red y haga clic sobre el icono .
Al aparecer una ventana de control de cuentas de usuarios, pulse el botón Sí y, en caso necesario, introduzca la contraseña del administrador.
Seleccione la sección Firewall ya activa y haga clic sobre Modificar en Reglas para aplicaciones.
En la ventana que se abre, haga clic sobre el icono para añadir la nueva regla.
En la ventana siguiente, indique la ruta al archivo ejecutable de la aplicación, en la lista desplegable Iniciar aplicaciones de red seleccione la acción requerida:
Luego seleccione la acción requerida en la lista Acceso a los recursos de red:
Haga clic sobre Aceptar para que los cambios surtan efecto.
Si el Firewall funciona en modo interactivo, no es necesario configurar las reglas manualmente, es más fácil configurar acceso para cada aplicación en el momento de su primera actividad de red, directamente desde la ventana de notificación del Firewall.
Haga clic sobre el icono Dr.Web en la barra de tareas, seleccione Centro de seguridad → Archivos y red y haga clic sobre el icono . Al aparecer una ventana de control de cuentas de usuarios, pulse el botón Sí y, en caso necesario, introduzca la contraseña del administrador.
Luego mueva el conmutador del componente Firewall ya activo y su marco será rojo.
Para restablecer la configuración, haga clic sobre el icono de Dr.Web en la bandeja, abra el Centro de seguridad en el menú del antivirus, haga clic sobre el icono en la parte izquierda inferior de la ventana y luego — en la parte superior derecha. En la ventana que se abre, en la sección Administrar configuración seleccione Modificar → Restablecer la configuración predeterminada y haga clic sobre Aceptar.
¡Atención! Al realizar esta acción, se restablecerán las opciones de usuarios de todos los componentes Dr.Web, y habrá que volver a configurarlas.
El Firewall tiene tres modos de funcionamiento:
Se puede establecer el modo de funcionamiento en la configuración del Firewall. Si una regla ya está establecida para la aplicación, el Firewall funcionará según la misma.
Un proceso parental es un proceso o una aplicación que puede iniciar otras aplicaciones. Se puede configurar las reglas para procesos paternales en la ventana de creación o edición de la regla para la aplicación a través de la lista desplegable Iniciar aplicaciones de red.
Haga clic sobre el icono Dr.Web en la barra de tareas, seleccione Centro de seguridad → Archivos y red y haga clic sobre el icono . Al aparecer una ventana de control de cuentas de usuarios, pulse el botón Sí y, en caso necesario, introduzca la contraseña del administrador.
Seleccione la sección Firewall ya activa y haga clic sobre Configuración avanzada. En la sección Opciones de funcionamiento para redes conocidas haga clic sobre Modificar. En la ventana que se abre para cada conexión de red se puede indicar un conjunto de las reglas preestablecidas:
Haga clic sobre el icono Dr.Web en la barra de tareas y seleccione Centro de seguridad → Estadísticas → Firewall.
Es un elemento que permite administrar el movimiento del tráfico por protocolos indicados, al permitir o prohibir la transferencia de paquetes que cumplen con los requisitos establecidos. Un filtro de paquetes es un medio básico de seguridad del equipo que funciona independientemente de las aplicaciones.
El Firewall Dr.Web es un componente del conjunto de software Dr.Web y no se puede instalar el Firewall sin instalar el antivirus.
Una firma digital es un código que confirma que el programa fue recibido del origen concreto y no fue modificado. Al mismo tiempo, la aplicación firmada no siempre es segura, por lo tanto, el usuario debe tener cuidado al instalar cualquier software, hasta firmado.
Es probable que sea un programa nocivo. Se recomienda realizar un escaneo completo del sistema por el escáner antivirus Dr. Web.
En casa, si solo un equipo debe estar protegido contra los ataques de red, no es necesario configurar el filtro de paquetes. Lo que pasa es que una parte significante de las reglas está en la base del Firewall, y estas reglas se activan en caso necesario. Si no hay regla para alguna situación, el Firewall visualizará una solicitud de acción.
Yes, you can. In order to disable SpIDer Guard, right-click on the Dr.Web icon in the notifications area and select SpIDer Guard–>Disable.
In order to exclude a program or file from the SpIDer Guard scan, right-click on the Dr.Web icon in the notifications area and select SpIDer Guard–>Settings. In the next window, proceed to the Exclusions tab, press the Browse button to select the folder where the program to be excluded from the scan is installed, and press Add.
Should it become necessary to exclude a folder or file while the Dr.Web for Windows Scanner is running — select Settings–>Modify settings in the scanner menu. You may add a folder in the Scan–>Excluded paths list tab, and a certain file in the Excluded files list, then you need to press Add.
Anti-virus guard is loaded into RAM and checks files being created or modified on the hard disk and all the files being opened on network disks and removable media “on the fly”.
Besides, SpIDer Guard constantly traces running processes activities specific to viruses and blocks those processes upon their detection.
Upon detection of infected objects, SpIDer Guard interacts with them according to the specified settings.
In the Optimal mode the guard scans only files being launched, created and modified on hard disks, removable media and network disks.
Paranoid mode is an enhanced protection mode. When this mode is activated, the guard starts scanning all the files being opened, created or modified on hard disks, removable media and network disks.
Enabling this option allows to block attempts to modify HOSTS system file used by operating system to make an Internet access easier. Modifications of this file may be resulted in virus or any other malicious program activities, and this may cause loss of access to some websites or network resources as a whole.
Enabling this option allows to block automatic launch of autorun.exe-like files from removable media and hard disk drives. This option is used to neutralize autorun-viruses, which are automatically activated when a device is connected to the PC with autorun option enabled.
SpIDer Guard log file is called spiderg3.log and located in the anti-virus installation folder (by default, it is C:\Program Files\DrWeb).
Al detectar un malware por el antivirus Dr.Web, una de las siguientes acciones puede ser aplicada al mismo:
Desinfectar — se puede intentar recuperar el archivo infectado hasta el estado inicial.
En la mayoría de los casos, el punto «Desinfectar» no estará activo. Esta acción es posible solo para los objetos infectados por un virus conocido posible de desinfectar, excepto los programas troyanos y los archivos infectados dentro de los objetos completos (archivos archivados, archivos del correo electrónico o contenedores de archivos).
Eliminar — eliminar para siempre un objeto malicioso (un archivo, un script, un adjunto de correo etc.).
Mover a cuarentena — si por alguna razón desea guardar el archivo (por ejemplo, para enviarlo al laboratorio de virus de Doctor Web), puede moverlo a la carpeta protegida de la cuarentena desde donde ya no podrá dañar el PC.
Ignorar — no realizar ninguna acción. Se puede seleccionar este punto solo si Vd. está totalmente seguro de que es un falso positivo.
Restricciones para desinfectar amenazas:
Imposible desinfectar los objetos sospechosos (es decir, supuestamente infectados o los que contienen un código malicioso);
No es posible mover o eliminar los objetos que no son archivos (por ejemplo, los sectores de carga);
Cualquier acción para los archivos separados en los archivos archivados, paquetes de instalación o en los mensajes es imposible — la acción en estos casos se aplica solo al objeto entero.
You can test proper operability of anti-virus programs detecting viruses by their signatures with the use of EICAR (European Institute for Computer Anti-Virus Research) file.
This program is specially designed to allow you to see how the installed anti-virus will alert you to the viruses it detected, with no need to expose your PC to danger. Eicar program is not malicious but is specially tuned so that most anti-viruses treat it as a virus. Dr.Web refers to this “virus” as EICAR Test File (Not a Virus!).
To test mail anti-virus performance, you can ask a friend of yours to send you this file, or otherwise try to send it to yourself. If SpIDer Mail detects a virus — that is OK.
If the spam filter misrecognizes some letters, they can be forwarded to special mail addresses for analysis and improving filter performance quality:
Important! You should forward messages as attachment, not as inline.
Respuesta. El escaneo de los mensajes de correo por el componente Spider Mail se realiza solo en caso de usar un cliente de correo local (por ejemplo, MS Outlook, Mozilla Thunderbird u otro). Así mismo, cuando el mismo se está cargando en Su equipo, en el momento de visualización de la lista de los nuevos mensajes en el servidor, ellos pueden aún no ser descargados físicamente por Vd. y, por lo tanto, aún no escaneados.
Si el correo se visualiza en el navegador, no se carga en un equipo local, sino “se visualiza” por el navegador según el mensaje del servidor remoto. Si no hay un mensaje completamente cargado, el mismo no puede ser escaneado. Pero cualquier adjunto guardado del mensaje a la unidad del equipo será escaneado por el componente SpIDer Guard.
No hay coincidencias
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